Selasa, 25 Mei 2010

Pulau Langkawi - Telaga Air Hangat,Pantai Pasir Hitam

Menurut lagenda telaga air hangat ini terjadi bila suatu masa dulu ada 2 buah keluarga yang bermusuh. Mereka melempar jug, pingan mangkuk kepada satu sama lain. Tapi salah 1 jug ,mengandungi air yang mendidih di baling dan tumpah ke tanah dan terjadilah air hangat di tempat tu... hehe betul ke tidak wallahualam. ikut kajian sains cakap lain la..
ada kolam air hangat dibina cantik kat sini. air dia suam-suam panas..boleh juga rendam kaki.. dekat sini ada dinding mural di bina menceritakan lagenda yang terjadi..tapi lupa pula hendak ambil gambar..coz singgah sekejap sahaja.




Pantai Pasir Hitam

Nak tengok pasir hitam , datang dekat sini. Pasir dia memang hitam pun..sepanjang pantai ini ada pasir hitam. Pasir hitam ini terjadi disebabkan  kandungan mineral dekat dalam dia. macam campuran granite ngn tourmaline, ilmenite dan zircon..rasanya tak ada apa yang menarik sangat di sini,cuma pasir hitam sahaja.selain ada gerai cenderahati macam dekat tempat lain juga...duduk sekejap sahaja. Sekurangnya, pernah juga tengok pasir hitam nanti menyesal pula.  Alang-alang sudah sampai langkawi...

2 ulasan:

MasLieNa berkata...

bestkan pergi langkawi,teringt masa honeymoon dulu,your blog also nice lor..
ni blog utk sapa2 yang bermint utk kuruskan badan..:)
sdiet2.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

best sangat ke?

Catat Ulasan